Min julafton

Julafton började med att jag vaknade runt nio. Efter ett tag hörde jag något uppifrån, sen gick jag upp och insåg att hela granen hade rasat! Men vi fixade det rätt snabbt och det löste sig bra.
Sen blev det lite frukost och efter det tog vi en härlig vinterpromenad. När vi kom hem såg vi på det sista avsnittet av julkalender, som vi hade spelat in på tv:n. Sen såg vi lite på en julfilm och efter ett tag åt vi lite tomtegröt till lunch.
Sen var det sags att göra sig i ordning för att vid tre kom min kusin, farbror, låtsasfarfar och farmor. 
Vi kollade på Kalle Anka och fikade på lite glögg, saffranskaka(som jag hade bakat dagen innan hihi) och pepparkakor. 
När Kalle Anka var slut började vi fixa maten, och vid halv fem ungefär satte vi oss och åt. Gott var det kan jag säga eftersom vi inte hade ätit så mycket julbord dagarna innan. Med det menar jag att nu är man ju rätt trött på julbord eftersom iaf jag har ätit det flera gånger nu. För min del blev det fem gånger, om man räknar med de gånger man bara åt lite rester. ;)
 
Runt klockan sex kom tomten! Dock bara en snabbis, han hade säkert lite bråttom ;)
När tomten hade gått började jag och min lillasyster vara små tomtenissor och dela ut julklapparna, sen öppnade vi alla paket och det var så kul att se andra folk öppna ens egna paket och inse att de blir jätteglada! :D Och jag blev galet nöjd med mina egna julklappar också, min familj är så underbar 
Sen kollade vi lite på våra julklappar ett tag och tog det lugnt, efter ett tag åkte alla hem och så gick vi och lade oss efter ett litet tag.
 
Det var en riktigt mysig julafton, längtar redan till nästa jul hihi ^^
Som ni ser, galet mycket paket under granen!
Dessa bilder nedan är dock från juldagen, men sak samma ;)
 
Japp då fick ni lite bilder från julafton och juldagen också!

Kommentarer
Hannie säger:

Kan du ha en frågestund? :)

2012-12-30 | 23:05:32
Bloggadress: http://cinderellahannie.blogg.se
Lotta säger:

Sv: Jaa, det var riktigt mysigt :) Och din jul verkar också ha varit helt underbar =)

2012-12-31 | 10:16:56
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se
Jenny säger:

Jätte fina bilder!! :)

2012-12-31 | 10:39:27
Lotta säger:

Sv: jaa, det var riktigt mysigt :) och jaa, det är bara bra med mig idag. hur är det själv?? =) kram!

2012-12-31 | 13:21:02
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback