Luciatåg på skolan

God förmiddag!

Jag har inte bloggat på några dagar nu, och det beklagar jag verkligen för. Men min tid har inte räckt till, har vart väldigt mycket just nu. Igår hade jag Lucia på skolan och det var verkligen mycket att fixa inför det. Så hann inte riktigt med att blogga i all stress.
 
Men kan berätta lite om min Fredag.
På morgonen hade jag en redovisning på svenskan, var så grymt nervös innan men hade i alla fall övat ordentligt och det gick väl rätt så bra. Underbart att ha det gjort! 
Vi hann knappt med en halv slöjdlektion innan vi var tvungna att gå ifrån för att fixa oss inför den första föreställning som var klockan tolv i aulan. Det gick väldigt bra, även Lucian hade äkta ljus i håret så det var väldigt fint. Däremot svimmade tjejen bredvid mig p.g.a att hon höll ljuset för nära ansiktet så hon fick väl antagligen inget syre. Det var väldigt läskigt för hon hann inte blåsa ut ljuset så hon skulle lika gärna kunnat tända eld på mitt eller hennes hår! Men Cornelia som stod bakom hann blåsa ut ljuset innan hon ramlade ihop vilket var en väldig tur, för annars vet jag inte hur det hade slutat... 
Men hon blev omhändertagen och vi andra kunde fortsätta, hon var dock inte med på några fler föreställningar. Det var nämligen tre stycken, roligt men nervöst! Men det gick väldigt bra annars som sagt och med lite vatten, lussebullar, pepparkakor och frisk luft mellanåt fick man lite energi och kunde köra igång igen! Jobbigt i rygg och fötter dock men men. 
 
Vi hann inte med någon mer lektion än bild- lektion där vi såg på film, så det var en väldigt slapp dag! Slutade vid tre och straxt efter att jag var hemkommen kom Anneli och hämtade mig och min syster och skjutsade mig och henne till stallet med Madeleine. Vi kollade när hon red och sedan var det lite fika. 
 
Har sovit hos dem i natt och kom nyligen hem. Ska iväg och handla lite julklappar samt julmat och julgran! 
 
Men det blev ett fruktansvärt långt inlägg nu känner jag så ska väl ta och avrunda, trots att jag känner att jag har massa mer att berätta haha. 
xoxo
 

Kommentarer
VilmaLindberg säger:

Hej! Nu kan du kolla vem som vann jultävlingen (Veckans Blogg) och du kan se svaren på vilka som bar klänningarna. Ha det bra :)

2013-12-14 | 15:54:12
Bloggadress: http://vilmacovers.blogg.se
Rebecka - bloggar om skönhet och vardag säger:

Så fint med ett luciatåg! :)

Nu kan du få en länk på min blogg genom att ställa frågor i min frågestund, var gärna med! :)

2013-12-14 | 16:27:37
Bloggadress: http://citrusljus.blogg.se
aschmanda säger:

va mysigt och kolla på lucia :)


sv: Hehe ja :D

2013-12-14 | 19:28:13
Bloggadress: http://aschmandas.se/
veronica eriksson säger:

Mysigt med lucia! Och fint luciatåg! :) Kramar

2013-12-15 | 18:08:59
Bloggadress: http://vveronicas.com/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback