Frisören- Stan- Fika

Hello! 
 
Vi var som sagt hos farmor idag igen och på förmiddagen gick vi ner till stan för att jag skulle till frisören. Har haft luggen åt sidan i flera veckor så det känns superbra att ha min lugg nu igen och hon tog lite på topparna också.
Men hon sa att jag verkligen borde börja med ett värmeskyddande spray när jag lockar och plattar håret i fortsättningen. Jag gör inte det så ofta men när jag väl gör det är det väldigt bra. Jag har funderat länge på att köpa det men jag har inte haft pengar ( Jag vet, jag har inte alls mycket pengar just nu ) , men nu sa pappa att han kunde betala så det var bra ;) 
 
Men när jag var klar hos frisören gick vi lite på stan och jag hittade en sak på glitter som jag ska visa någon dag.
Sen började vi gå hemåt och sen kom pappa på lunchen och åt med oss, vi åt lite ägg, sill och potatismos. 
Sen gick jag och lade mig för att vila en stund och jag somnade faktiskt i ca. 20 minuter vilket var otroligt skönt.
 
Vid tre ungefär var vi hos farmors kusin som är närmare nittio. Hon hade otroligt mycket fika med tårta, rabarberpaj,  lussekatter, nått skivat kaffebröd, och två sorters kakor... Men jag nöjde mig med en liten lussekatt och lite kakor. Men hon tyckte att jag skulle ta mer hela tiden och att jag åt så lite haha. Hon sa också att hon skämdes för att det var så ''lite'' fika, haha herregud det var ju otroligt mycket! 
 
Men vid halv fem ungefär kom pappa och vi åkte hemåt, sen tränade jag lite på motionscykeln ett tag och sen åt vi lite mat. Men imorgon är vi bara hemma så vi får lite sovmorgon, men vi ska nog iaf stiga upp runt kvart i nio. Bäst att vända tillbaka tiden nu när skolan snart börjar! 
Jag har inte så många planer för imorgon men träna lite, göra en otroligt god räksallad till lunch och så är jag himla sugen på en smoothie så det ska jag se till att fixa :)
 
Men nu ska jag ta och avrunda inlägget för det blev rätt mycket text hehe.
Tyckte att denna bild kunde passa rätt bra till inlägget hehe, men som ni ser är det såna där cupcakes som man köper nästan färdiga. Det är bara lite pulver och man behöver bara tillsätta vatten, finns också i chokladsmak.
 

Kommentarer
Johan säger:

Haha, äldre människor har alltid massa fika sådär ;) men det är gott :)

SV: Jag tänkte lite på vvilka egenskaper stereon har? Är det en micro/ministereo, bergsprängare eller förstärkare/receiver med externa högtalare? Hur djupt går basen och hur högt går diskanten? Vad är det för typ av element? :)

2013-01-03 | 20:51:55
Bloggadress: http://schumacher4ever.blogg.se
issa säger:

sv; Gott nytt år på dej också!
(svara lite sent... men har inte vart inne och kolla kommentarerna) <3 :)

-allt bra med dej?

2013-01-03 | 21:18:38
Bloggadress: http://onename.blogg.se
Min kamp som Bipolär tonåring och nykter alkoholist. säger:

Sv ; Ah nej, jag skriver alla texter själv :) Tack så mycket, det värmer verkligen <3

2013-01-03 | 21:36:25
Bloggadress: http://bipolarsynvinkel.blogg.se
Lotta säger:

Sv. Va mysigt :) Jag har typ bara pluggat, lagat lite mat, tränat och skrivit cv.. inte så kul kanske men sådant som måste göras ibland :) Har du några roliga planer till helgen då? :)

2013-01-03 | 21:40:06
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se
Elin säger:

gör du?

2013-01-03 | 22:05:39
Bloggadress: http://elinkristensson.blogg.se
issa säger:

sv; jadå! :)
-Vad gör dudå? :)

2013-01-03 | 22:20:37
Bloggadress: http://onename.blogg.se
Sarah säger:

Najs o klippa sig :)
Ja använda inte värmespray förr hlr men började me de o de e ju jättebra för håret :)
Cupcaken ser jättegod ut :)

Sv: ja dansar här i Norrköping :)

2013-01-03 | 22:42:01
Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback