Strong is the new skinny

Jag älskar träning! För jag älskar att bli svettig och kämpa. Jag älskar att testa nya övningar och ny taktik. När jag började träna så började jag även äta mer nyttig mat men även mer mat. För när man tränar och gör av med en massa energi så behöver kroppen fyllas på med energi. Och det bästa är då om det är ordentlig mat och inte snabbmat. Tro mig, jag äter onyttig mat också men i vardagen så tycker jag bäst om att äta lite nyttigare. För det första tycker jag det är godare och för det andra så mår kroppen så mycket bättre. Och jag kan ha lite besvär i magen ibland och de tider så jag äter onyttigt mår magen sämre. 
Tumblr_mjvw81qf3x1s26hrwo1_500_large
Självaste meningen med detta inlägg var bara att peppa er till att också börja träna! Här är 10 anledningar till varför du borde börja träna:
  • Det är otroligt roligt när man väl kommit igång!
  • Man mår så otroligt mycket bättre i kroppen när man tränar.
  • Du får bättre kondition och orkar mer.
  • Du får mer muskler och blir starkare.
  • Du blir piggare och gladare!
  • Du får lättare att somna om kvällarna.
  • När du börjar träna så blir det automatiskt att man vill äta nyttigare.
  • När du väl börjat träna så kommer man in i det och vill träna mer och mer. 
  • Du får bättre självförtroende.
  • Om du har ont i huvudet, nacke eller något sådant kan träning faktiskt hjälpa. 
Det finns många andra goda skäl till att träna men jag valde ut några. Och ni... Du kommer inte i början klara av att köra de allra jobbigaste passen eller springa jättelångt. Men om du någon gång vill komma dit, så måste du någon gång börja, eller hur?
Uaw_pinterest_07_large
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback