Glasstårta


Denna underbara glasstårta fikade vi nyss på! Väldigt enkel och väldigt god. Brukar ju oftast lägga upp lite nyttigare recept på bloggen men bryter gärna det mönstret lite då och då. Denna glass är ju mycket bättre än de man köper självklart, eftersom det är naturligt och det är alltid bäst att göra hemma själv, så man slipper massa konstiga tillsatser. Men det är ju också en del socker i, men det går ju att skippa det om man hellre vill det. Från början är receptet en helt vanlig glass men vi gjorde det till en tårta. Den smälter rätt fort och som ni ser vart det en del kladd, men oj så gott det var! Receptet var från början beräknat till 3 personer och vi är 3 personer, men det blev lite över så låt säga 3-4 personer. 
 
 
♥ 1 burk kesella
♥ Ett paket frysta hallon (225 g)
♥½ dl socker
Mixa sönder hallonen och sockret i en matbredare/mixer. Tillsätt sedan kesellan och mixa lite till. Servera som det är i skålar eller forma som en tårta! 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback