Paleokakor

Förra lördagen som sagt, så bjöd Annika på dessa kakor. Och idag så gjorde jag en egen sats, men jag gjorde bara halva satsen, eftersom att det bara är jag i familjen som äter av de haha. Jag fick ca. 13 kakor och en del blev rätt små. Annika fick receptet från denna blogg, dock var det inte någon kokos i orginalreceptet men Annika hade strött på lite kokos och jag tyckte det var en god idé så jag gjorde detsamma. 
 
 
För en hel sats behöver du:
♥1 banan
♥3 dl mandelmjöl
♥2 msk kokosolja
♥10 dadlar
♥2 msk kakao
 
Mixa alla ingridienser i en matbredare och bred sedan ut all smet på ett bakplåtspapper. Pressa sedan ut kakan genom att lägga på ett bakplåtspapper ovanpå och trycka ut. Eftersom jag gjorde en halv sats så behövde jag inte ta ett helt nytt bakplåtspapper utan jag använde bara kanterna av det bakplåtspapper jag redan hade. 
In i mitten av ugnen 15 minuter. När du tagit ut kakan, strö över kokos (valfritt) och låt svalna. Skär sedan i bitar till små kakor.
 
Helt gluten och mjölkfritt och sååååå gott! Som fika, mellanmål eller bara när suget sätter in. 
 
 

Kommentarer
ida foto. ♛ säger:

åh låter gott!

2014-04-29 | 22:10:50
Bloggadress: http://prinsesc.blogg.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback