Snabbfrulle

 
Häromdagen så testade jag för första gången i mitt liv, davosgröt! För er som inte vet vad det är så är det en slags gröt som man slänger ihop kvällen innan och sedan är det bara att ta ut och äta direkt på morgonen, hur smart? Jag sparade en hel del tid kan jag säga. Kommer absolut göra davosgröt igen, går ju att variera hur mycket som helst. Fick receptet från denna blogg men slänger upp det här också. 
 
♥ 1 dl havregryn
♥ 2 dl naturell fil/youghurt
♥ 2 msk kokos
♥ 1 dl hallon
Blanda ihop alla ingridienser i en vanlig skål och låt stå över natten i kylen (eller en stund under morgonen). Ta sedan ut ur kylen och toppa ev. med något eller ät som det är! 
 
Påminner en del om en helt vanlig havregrynsgröt men tyckte ändå att detta var godare
 

 
 

Kommentarer
Josefine Andersson säger:

Himla smidigt, och gott, med davosgröt juu!

sv: Åh men shit, gulle du, vad söt du ääär! Tack så himlans :*

Men gött! Livet ska vara lite sådär extra gött på påsken - det som är meningen ;D
KRAM

2014-04-23 | 17:24:49
Bloggadress: http://typjosefiine.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback