Q/A- Hur hinner man egentligen med allt?

Q: Hej! Jag gillar din blogg väldigt mycket och jag är själv väldigt intresserad av träning&hälsa, men jag har bara en fråga: hur mycket hinner du vara med kompisar eftersom du tränar så mycket? Jag själv älskar att träna men jag vill oxå gärna hinna vara med mina vänner, har du nåt tips på hur jag kan hinna med båda? Ville helst maila dig men hittade ingen adress... Tacksam för svar! Kram 
 
A: Hej snälla du och tack så mycket börjar jag med att säga! Det glädjer mig att höra ^^ När det kommer till din fråga så kan jag bara säga: Planera!
Det gäller att planera hur dagen ska se ut från början, t.ex om du vill hinna med att gå i skolan, vara med kompisar och träna så kanske du kan vara med kompisar efter skolan och träna lite senare på kvällen? Om jag är med kompisar efter skolan t.ex så brukar jag antingen skjuta på träningen några timmar eller så får jag helt enkelt skjuta upp den till nästa dag rent av om det skulle bli jättestressigt. För enligt mig är det väldigt viktigt att inte prioritera träningen före precis allt, för vännerna går ju före trots allt! Hur underbar träningen än är så är det viktigare för mig att ha vänner att umgås med än att träna. Om jag ska till gymmet däremot så bestämmer jag alltid det dagen innan jag ska träna (eller flera dagar) och då kan det vara så att jag inte kan vara med vänner för att jag har planerat att gå till gymmet direkt efter skolan. Har nämligen lite svårt att skjuta på det då jag har en bit till gymmet hemifrån. Men om du alltid tränar på gym så är det bara att planera, planera, planera som gäller skulle jag säga! Ett annat alternativ är ju självklart att slå två flugor i en smäll, att träna tillsammans med en kompis! Jag kan garantera att man har extra roligt på gymmet (eller vart man nu tränar) då och man hinner samtidigt snacka och skratta en massa. 
 
På sommarlovet var det ju inga som helst problem, men jo jag vet, det blir lite stressigt att hinna med precis ALLT ibland. Gå i skolan, träna, plugga efter skolan, vara med vänner, planera och förbreda inför olika grejer, blogga och en massa annat plus att hinna med att sova&äta lite däremellan hehe. Ibland känner jag mig otroligt stressad och har långa listor på vad som ska göras. Men för mig är det viktigt att alltid göra det som är viktigast i första hand. Att verkligen tänka efter, vad är det som faktiskt måste göras just nu?
 
Och ang. mailadress så ska jag försöka fixa en bloggrelaterad mail så snart som möjligt så att man kan skicka in sina funderingar där om man vill!
 Bild från i somras, när jag och tjejerna lyxade till det lite extra med massor god frukt! Måste göra't igen alltså, drööm.

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback