What I whink of ''being healthy''

Tycker att det är alltför många nu för tiden som tänker att de ska bli ''hälsosamma'' och äta nyttigt, träna osv. Endast för att få en snygg kropp. Alla har olika åsikter om vad ordet ''hälsa'' eller ''hälsosam'' betyder. Men för mig har det så mycket mer betydelse än att fokusera på att få sin så kallade drömkropp. Jag tror att många har en tanke från början, det finns ju en anledning till varför man faktiskt börjar tänka på sin hälsa osv. men vad är egentligen denna anledning enligt dig? Är det att få en snygg kropp? Att må bra? Eller något annat? För mig innebär hälsosam att vara lycklig. Så enkelt är det faktiskt. Nu när jag faktiskt kommit in så pass bra i detta så har jag äntligen insett det, för att jag blir så förbannat lycklig och mår så himla bra, nästan varje dag. Får varje dag en riktig kick av alla endorfiner man får efter träning. Att hitta en balans mellan träning, kost och vila är så viktigt. Det tog en himla lång tid för mig, jag började träna lite smått mest på skojs skull när jag var runt 11-12 men det var inte förrän jag blev runt 14 år som jag verkligen hittat balansen i det hela. Mitt val av ordet hälsosam är att träna 5-6 ggr i veckan, både nu på gym och hemma, ha vilodagar med gott samvete, äta en så bra kost som möjligt 80% av tiden och de andra 20% kan jag göra lite vad jag vill med. Det är vad jag mår bra av innerst inne, både psykiskt och fysiskt. Medans vissa andra har en helt annan åsikt om ordet hälsosam. Att vara hälsosam har så olika betydelse om man frågor olika människor. Det gäller att känna vad man faktiskt må bra av, så den enda som kan bestämma vad du mår bra av är du själv. Du kan själv bestämma hur många gånger du vill träna i veckan, hur mycket mat du ska äta, hur stor del av tiden du vill äta nyttigt, hur ofta du vill unna dig något onyttigt osv. Bara du själv mår bra! Så länge jag mår bra själv, så får min kropp se ut hur tusan den vill! 
 
Självklart får man ha mål, men om du inte mår bra i sluändan så är det inte värt det. Gör något som får dig att må bra istället!
 

 
 
 

Kommentarer
Annika säger:

Sååå bra skrivet Jennifer! 👍
Du är en klok tjej du! 😉💕

Svar: Va kul att du tycket det! Tack så mycket :D<3
Jennifer

2014-08-20 | 19:40:19
sanna säger:

Bra inlägg! Håller med om att det är för utseendefixerat - varför inte vara hälsosam för att det är en investering för kroppen; oavsett hur den ser ut?

Svar: Ja precis! Helt sant :)
Jennifer

2014-08-20 | 22:42:57
Bloggadress: http://sannasrum.se
Robex Lundgren säger:

Cool bild

2014-08-23 | 09:01:17
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback