Healthy saffron muffins

Ni får detta recept istället för en tredje adventsvideo, för jag försökte filma medan jag bakade men det blev inget vidare bra haha... Men ni får ett litet julrecept till tredje advent istället! Hoppas ni testar dessa för de vart verkligen supergoda. Antar att det är dadlarna de flesta är mest osäkra på men det smakar verkligen inte dadlar, inte det minsta faktiskt, även om jag själv gillar dadlar hehe. Blev riktigt lyckat och kommer säkert göra något liknande även nästa år! Något att bjuda vänner&familj på nu till tredje advent kanske? Hope you like it♥
 
♥Ca. 2,5 dl mandelmjöl (lite drygt)
♥1 påse saffran (0,5 g)
♥2-3 ägg
♥4 msk kokosolja (rapsolja funkar säkert också)
♥Dadlar (eller annan sötning)
♥Russin
♥2 tsk bakpulver
 
1. Sätt ugnen på 170 grader.
2.Mosa/mixa ihop dadlarna, gärna så att det inte är massvis med ''skalbitar'' kvar. Hur många får ni helt enkelt bestämma själv, jag tog bara 3 st men det beror på hur mycket sötma du vill ha.
3.Vispa sedan ihop ägg+dadlar.
4. Smält kokosoljan på lägsta effekt i micron.
5. Tillsätt resterande ingredienser och fortsätt vispa. Tillsätt. ev mer av något för att få smeten som du vill ha den. 
6. In i ugnen i ca. 12-13 minuter (testa med provsticka). 

Kommentarer
sofia säger:

vad gott :D

2014-12-13 | 23:06:39
Bloggadress: http://byfia.com
Elin säger:

Mums!

2014-12-14 | 08:41:19
Bloggadress: http://ptelin.disciplin.se
Robex Lundgren säger:

mums

2014-12-14 | 10:04:59
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/
Elin Bjurek säger:

Ser jättegott ut! :)

2014-12-14 | 10:30:40
Bloggadress: http://elinbjureks.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback