Nyttig julfudge

Gjorde verkligen den godaste fudgen eveeer för några dagar sedan!! Exprimenterade lite i köket och fick fram denna jordnöts/pepparkaks-fudgen. Åhh smakar verkligen äkta julgodis, älskar dessutom fudge så om du gillar fudge, pepparkakssmak och jordnötter så bör du definitivt testa denna! Och om inte... Testa ändå haha ;)
För 1 liten sats
♥2,5 msk ekologiskt, osockrat jordnötssmör (green choice t.ex.) 
♥5 st dadlar
♥En nypa salt
♥Pepparkakskryddor
♥1-2 msk kokosolja (smält)
 
Smält kokosoljan. Mixa/mosa sedan ihop alla ingredienser och tillsätt salt och pepparkakskryddor efter behag. Klicka ner smeten i en liten burk och in i frysen några timmar. Skär i bitar och förvara sedan i frysen (skrev fel först, inte kylen) för bäst resultat. OBS: De förlorar sin ''fudgekonsistens'' efter några minuter bara så se till att ta ut den mängd du ska äta bara. 

Kommentarer
Elin säger:

Åh, måste testa de där! :)

Svar: Ja gör det! Verkligen hur gott som helst :)
Jennifer

2014-12-13 | 09:22:50
Bloggadress: http://ptelin.disciplin.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback