Nyttigare julgodis: Hemgjord bounty

Fick ett tips av Annika att testa dettarecept men byta ut de onyttiga ingredienser mot lite nyttigare, så igår ställde jag mig och testade dessa. Det enda problemet var att de vart lite ''lösa'' i konsistensen p.g.a. att jag bytte ut t.e.x florsocker som är pulver, mot honung som är flytande. Vilket ledde till att det vart svårt att doppa dem i chokladen. De ville liksom gå sönder hela tiden hehe, men slutresultatet vart kanonbra! Om man gillar kokos och mörk choklad vill säga, passar mig alldeles perfekt ju hihi♥ Kommer definitivt finslipa lite på detta recept någon gång framöver, så de blir lite lättare att göra. Men testa gärna, för hur de ser ut är ju inte det allra viktigaste trots allt ^^ Vill äta upp alla på en gång haha!
För ca. 18 st
♥2 dl kokos
♥1/4 dl honung
♥2 msk kokosolja (smält)
♥1/4 dl mjölk (bör kanske uteslutas för mer lyckat resultat)
♥1,5 msk mandelmjöl 
♥Lite drygt 100g 70% mörk choklad (ca. 125)
 
Blanda ihop alla ingredienser förrutom chokladen i en bunke. In i kylen ett litet tag, ca. 10 minuter. Forma sedan till fingertjocka längder, svårt att rulla men försök bara trycka ihop de lite så de får någon form. Lägg de på en skärbräda och låt sedan stå i frysen 30-40 minuter. Smält därefter chokladen och doppa bitarna i chokladen. Här är den svåraste biten, men använd en ''stekpincett '' eller en sked, försök att inte trycka för hårt på dem för då går de sönder. Lägg därefter på en skärbräda med bakplåtspapper och låt stelna i kylen. Förvara sedan godiset i en burk i kylen. 
 

Kommentarer
sofia säger:

åh vad gott :D

2014-12-23 | 20:09:15
Bloggadress: http://byfia.com
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback