6 tips för en bättre sömn

Något som är väldigt mycket värt är en god natts sömn. Jag har ofta svårt att sova men jag tänkte dela med mig av några få tips som funkar mycket bra för min del. Märker en väldigt stor skillnad faktiskt!
  • Sitt inte vid datorn och mobilen precis innan du ska sova. Tro mig, det gör en väldig skillnad. Brukar oftast stänga av datorn en timma innan jag ska sova och kollar sedan bara viktiga saker på mobilen om det är nödvändigt. 
  • Läs en halvtimma innan du ska sova. Detta är något jag verkligen alltid gör när jag har en bra bok att läsa, nu har jag inte det så jag brukar läsa lite tidningar. Men att mysa ner sig i sängen med massa filtar och kuddar är sååå mysigt. Det får mig att varva ner och jag kan lättare somna när jag väl ska sova.
  • Rör på dig om dagarna. Det viktigaste av allt skulle jag säga. Jag märker en väldigt stor skillnad de dagar jag bara vart hemma och inte gjort ett skit än de dagar då jag både är i skolan, tränar och pluggar. Om du bara är hemma en dag och kanske har bestämt att ta en vilodag, försök att i alla fall gå ut på en promenad eller åk till stan och kolla lite där. Att bara vara hemma en hel dag helt stillasittande gör det helt omöjligt för mig att sova.
  • Ät inte precis innan du ska sova. Också mycket viktigt. Självklart ska man hellre äta något än att gå och lägga sig hungrig, men försök att äta åtminstone en timma innan du ska sova. För om du äter innan läggsdags får kroppen inte vila under natten då den behöver ta hand om maten du nyss åt. Det gör att du sover oroligt och eventuellt vaknar upp med lätt illamående. Vilket får många att få svårt att äta på morgonen dessutom.
  • Ta tag i saker direkt när du kommer hem. Istället för att sitta och lata sig och sedan ta tag i allt som måste göras. För det slutar oftast med att man sitter sent på kvällen med läxor och allt vad det är. 
  • Drick inte kaffe eller te precis innan du ska sova. Jag brukar nästan alltid dricka te på kvällen, men försöker tänka på att det är minst en timma innan jag ska sova. Te innehåller nämligen något som heter tein som kan göra att man får svårare att sova. Och kaffe innehåller ju koffein
💪
Väldigt bra livsstil. ♥

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback