Havrescones

Har bakat lite havrescones såhär på eftermiddagen. Har dock inte smakat de än så vet inte om de blev hemska eller underbara haha. Dock missade jag att pensla med vatten eller ägg eftersom det inte stod i receptet jag följde. Så när det bara var två minuter kvar kom jag på det hehe. Så det blev inte så mycket färg men jag hoppas de blev goda ändå. 
3 dl vetemjöl lite drygt
2 dl fiberrika havregryn
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
½ dl flytande margarin (50 g)
2 dl mjölk eller fil (jag hade mjölk)
 
Gör såhär: Sätt ugnen på 250 grader. Blanda alla torra ingridienser i en skål. Tillsätt sedan margarinet och blanda ihop det med händerna eller en träsked så det blir en grynig massa. Därefter tillsätter du mjölk eller fil och blandar snabbt ihop det till en smidig deg. Om det behövs så tillsätt lite mer mjöl. Dela sedan upp degen i två delar och platta ut dem på en bakplåtspapper- klädd plåt. Skär ett kryss i mitten och nagga med en gaffel. Pensla på ägg eller vatten för mer färg. In i ugnen ca. 10 minuter. 
 

Kommentarer
BeckaBubblegum säger:

Alltså scones är ju hur gott som helst! Kul dessutom att man kan variera dem en massa ;D

2014-02-28 | 13:26:26
Bloggadress: http://annorlundamenvanlig.blogg.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback