5 hårtips

Detta år har jag en del löften faktiskt, men ett av de är att få finare hår! Måste sköta om mitt hår betydligt mer och om det behövs, ev. lägga mer pengar på det. För just nu känns mitt hår helt förskräckligt.  
 
Men jag tänkte dela med mig av 5 stycken hårtips som jag antingen har hört är väldigt bra eller tycker själv det. 
Cute
  • Borsta aldrig håret när det är blött
Detta är väldigt viktigt! Många har säkert hört det förut men det är så att håret är elastiskt när det är blött och därför går det av mycket lättare. Helst ska man vänta ända tills det torkat att reda ut alla tovor men är det bråttom kan man fixa det lite försiktigt med fingrarna och redan ut det värsta. 
  • Ha uppsatt hår
Detta är såklart svårt att jämt ha, men om man vet med sig att man lätt får slitet hår är det väldigt bra om man kan ha uppsatt hår så ofta man kan. Eftersom att topparna skyddas bättre från slitage. Gärna i en knut. Om man bara är hemma är det väldigt bra i alla fall, för man kanske inte föredrar uppsat i vanliga fall. 
Hair
  • Använd hårolja
Detta har jag faktiskt aldrig testat, men jag ska verkligen införskaffa mig en sådan detta år. Har hört mycket gott om det. Vet att det är ganska dyrt, i alla fall de flesta. Men det kan det vara värt det! Det är viktigt att bara ta i topparna och det räcker med en liten klick. 
  • Sov med fläta
Detta är något jag själv gör väldigt ofta. Föredrar verkligen att sova med fläta eftersom att håret inte alls blir ruffsigt under natten. Då behöver man inte slita så mycket på håret genom att borsta det för ''hårt'' utan behöver bara dra några drag genom håret för att fixa till det lite. 
  • Var noga med värmeskydd
Denna punkt tycker nog många är ganska självklar, men det är väääldigt viktigt i alla fall så om du plattar och lockar håret ofta och har väldigt slitet hår bör du införskaffa dig ett bra värmeskydd som kan skydda mot att få slitna toppar. 
 Pinterest

Kommentarer
Cissi Larsson säger:

Bra tips, tack för det! :) Ska börja sköta mitt hår bättre jag också efter jag har varit hos frisören nästa månad, eller ja, försöka iallafall :)

Rösta gärna på min hund i tävlingen om Sveriges gulligaste djur, skulle vara jättesnällt av dig! Tar inte ens en minut, skulle uppskattas väldigt mycket :) http://www.zoozoo.com/foto/52c942b20bb4219e447d7f34 (länk finns på min blogg också)

2014-01-10 | 16:44:17
Bloggadress: http://cissilaarsson.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback