Grötfavoriter♥

Jag har på senaste tiden blivit en riktig gröt-älskare! Det finns helt otroligt många varianter och är himla smidigt att fixa på morgonen. Jag har självklart mina favoriter, så jag har nu samlat alla i ett enda inlägg! Så var beredda på ett långt inlägg med massa goda grötrecept. De är inte i någon speciell ordning, kan inte välja en favorit tyvärr hehe. Ledsen för kassa mobilbilder, ska verkligen försöka under sommaren att ta mig lite extra tid och ta fram systemkameran på morgonen. För nu har jag ju faktiskt tid!
 
♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥½ banan
♥1 äggvita
♥Kanel
 
Mosa bananen. Låt sedan alla ingredienser förrutom äggvitan koka upp tills det börjar likna en gröt. Ta sedan bort kastrullen från plattan och tillsätt äggvitan, var snabb med att direkt vispa ihop det så att äggvitan inte binder sig. Rör om tills du får önskad konsistens.
 
Toppades med hallonkvarg (hallon+kvarg).
 
 ♥½ dl havregryn
♥1 dl naurell youghurt/fil/kvarg
♥1 grönt (eller rött) äpple
 
Riv äpplet grovt. Rör ihop alla ingredienser och låt stå i en skål i kylen under natten. Sedan är det bara att ta ut och äta på morgonen!
 
Toppades med kokos.
 
♥1 dl havregryn
♥ 2 dl vatten
♥½ banan
♥1 msk kokos
 
Mosa bananen. Koka sedan ihop alla ingredienser under omrörning tills gröten får önskad konsistens.
 
Toppades med hallonkvarg (hallon+kvarg), nötsmör (recept) och äpple.
 
♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥3-4 färska dadlar (torkade funkar också)
 
Kärna ur dadlarna och mosa eller hacka de i små bitar. Funkar bäst med färska. Koka sedan ihop allt till en gröt.
♥1 dl dl havregryn
♥1,5 dl extra krämig (eller vanlig) naturell fil
♥1,5 dl hallon
 
Tina hallonen lite om de är frusna. Mosa sedan hallonen och blanda ihop med övriga ingredienser. Låt stå i kylen över natten och ta bara ut ur kylen på morgonen och ät!


 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback