Hemgjord nutella

Vet att det är väääldigt många som älskar nutella nu för tiden, jag har väl aldrig ätit det så jättemycket eller så men ville ändå testa att göra egen nutella. Nyttig nutella! Och jag letade efter något bra recept på olika bloggar men hittade inget som jag föll för helt och hållet. Så jaa jag improviserade lite och kom fram till ett helt eget recept idag! Blev supersmarrigt, så absolut ett tips! Skulle säkert gå att fylla denna burk med 3 gånger så mycket men gjorde bara lite idag för att testa. 
 
För 1 liten burk
♥1,5 dl hasselnötter
♥5 st dadlar (helst färska)
♥2 tsk kakao
♥2 msk kvarg
♥Honung efter smak (ca. 2 tsk är lagom enligt mig)
 
1. Lägg nötterna i blöt ett tag. Även dadlarna om de är torkade. 2. Mixa sedan nötterna i en matbredare tills det blir ett nötsmör av det. Kan ta rätt lång tid, upp till 10 minuter beroende på hur bra matbredare du har. 3. Kärna ur dadlarna. 4. Tillsätt resten av ingridienserna förrutom honung och mixa lite till. 5. Smält honungen över ett vattenbad eller i micron på lägsta effekt, om den är fast. Smaka sedan av med hur mycket honung du vill ha i. 6. Mixa ytterligare lite till, tills du är nöjd med konsistens och smak!
 
Förvaras i kylen.
 
 

Kommentarer
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ säger:

Kul, jag har tänkt testa att göra något liknande, men aldrig kommit till skott hehe

2014-06-09 | 13:16:39
Bloggadress: http://sessie.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback