Kolagröt

Alltså, vet inte riktigt vad jag ska säga. Fick receptet på denna gröt av Annika, hennes dotter hade kommit på det och det hade blivit omtyckt där hemma. Och ja, när jag fick reda på detta recept testade jag det redan morgonen därpå. Sedan dess har jag blivit fast! Smakar som kola ungefär... Vet inte hur många gånger jag gjort denna gröt nu, den är så enkel och snabb att göra, men ändå såååååå god! Tror nog att även de som inte gillar havregrynsgröt skulle gilla denna, för jag tycker havregrynsgröt i sig inte är så gott. Men det blir gott om man piffar upp gröten med någon god topping. Men denna gröt behöver inte någon topping alls enligt mig, utan bara helt perfekt att äta som den är. Morgonens frulle bestod av denna gröt, en skiva av favobrödet med ost, philadelphia, massor gurka och oregano. 
♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥ 3-4 färska dadlar (eller torkade, fast kanske mer)
♥alt. lite honung o vanilj
 
1. Kärna ur dadlarna och mosa alt. hacka i småbitar. 2. Koka upp alla ingridienser i en kastrull och glöm inte röra runt så att dadlarna sprider ut sig och inte hamnar i en klump. 
 
Jag brukar inte ha i någon honung eller vaniljpulver eller liknande, men det gör man som man vill. 
 

Kommentarer
Annika säger:

Tumme upp för denna gröt! Supergod! :-)

Svar: Jaa verkligen! Älskar den :-)
Jennifer

2014-06-05 | 21:56:19
Natalie säger:

Vad gott det lät:)

Svar: Det ÄR supergott :-))
Jennifer

2014-06-06 | 00:09:05
Bloggadress: http://natallie.devote.se
Karin säger:

Sv: Men vad konstigt!! :o För om du kollar på min blogg där det står hur många som följer så står de 99 :s Men testa att sluta följa o följa igen?
Kram

2014-06-06 | 00:09:23
Bloggadress: http://karinlygnersjo.blogg.se
Vicky säger:

Åh vad gott det ser ut! :D

Svar: Kan jag lova att det är också :)
Jennifer

2014-06-06 | 13:57:28
Bloggadress: http://imvickie.se
Vicky säger:

Jag får prova det någon dag igen då :P

2014-06-07 | 00:03:57
Bloggadress: http://imvickie.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback