Nyttig chokladfondant

Gjorde som sagt en nyttig chokladfondant häromdagen och några av er efterfrågade receptet, när jag själv gjorde den så blev det några små misstag men har självklart rättat till dem här i receptet till er! Så detta är egentligen ett superrecept :) Och nej, inte superduper nyttig eftersom det är någon bit mörk choklad i men bättre än vanlig chokladfondant i alla fall. Och man kan ju alltid byta ut mot sockerfri choklad om man vill.
1 portion
♥20 g valfri mörk (gärna minst 70%) choklad (jag valde kokos)
♥1 msk kokosolja
♥1 litet ägg
♥2 tsk mandelmjöl
♥1-2 tsk kakao
♥ Houng efter smak (alt. annan sötning)
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält sedan kokosolja och choklad äver vattenbad eller i micron på lägsta effekt. 2. Vispa ihop alla ingridienser ordentligt, gärna med elvisp så att det inte blir några klumpar. Smaka av hur mycket honung du vill ha, 1-2 tsk är perfekt enligt mig. 3. Smörj en liten form med kokosolja eller annan neutral olja. 4. In i ugnen ca. 7-8 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den. Jag hade den i 10 minuter och det var alldeles för länge enligt mig!

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback