Dagens benpass

Idag var det time för ben&rumpa att ta lite stryk så körde detta pass och mina ben var totalt döda efteråt. Vrålhungrig blev jag också! Det tog på krafterna kan jag säga. När det väl är benpass som gäller, då finns det inte tid för mesträning, benpassen är ju de allra roligaste så då gäller det att använda sin glädje och motivation till energi. Kan inte sluta älska benträning, hur jobbigt det än är så älskar jag varenda, liten sekund!
 
Snabb uppvärming:
Cross jacks 1 min
Ice skaters 1 min
 
Squats med gummiband 30x2
Sidobenslyft 40 st
Höftlyft med vikt 40x2
Sidogång med gummiband 20x2 (20 åt varje håll)
Rumplyft in och ut 30 st (en övning från Idas buttkiller)
Höftlyft med knäna ihop 40x2
Bakåt kick med gummiband 30st
Triple squat 15 st (blir totalt 45 st)
Lårcurls 25 st
Bulgariska utfall 20x2 (totalt 40 på varje ben)
Enbens- squats 20x2(totalt 40 på varje ben)
Sedan kör du om från början igen, totalt 2 varv.
 
Bara ni har ett gummiband så är det bara att sätta igång!
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback