Drop it, drop it like a squat

Efter skolan blev det ett riktigt grymt benpass, wow lyckades verkligen trötta ut musklerna till max. Körde en hel del dropsets och det är ju så himla effektivt, i bensparken kändes det på riktigt som mina muskler blödde haha alltså mjölksyra till max. Men kände mig iaf rikigt stark idag, och den känslan slår alla andra känslor. Den känslan är alldeles underbar♥
Vad är då ett dropset? Jo du utför en övning, t.ex. benspark. Och börjar på en hög vikt och gör så många repetitioner du klarar av. Sedan sänker du snabbt vikten ett snäpp och utan vila kör så många reps du klarar med den vikten. Du klarade ju inte mer reps på just den vikten men när du sänker den går det att klämma ut precis ALL kraft ur musklerna på otroligt kort tid. Sjukt effektivt! Du kan köra hur många drops du vill, jag brukar köra runt 3-4 innan jag vilar för att sedan göra ca. två set till. 
 
Efter passet åkte jag hem och så blev det lax till middag, var riktigt hungrig och eftersom det är en av mina favorätter var det obeskrivligt gott! ^^ Mitt pass kan ni se här under.
 
Gammal bild på en mumsig questbar. Önskar att de var typ hälften så dyra för då hade man kunnat köpa en lite oftare hehe :P
 
Löpning: 5 min
 
Squats:
20 kg 15x1 (uppvärmning)
Dropset 3 drops med ca. 6-15 reps:
50 kg, 40 kg, 30 kg
x3
 
Bulgariska utfall i smith:
Dropset 3 drops med ca. 10 reps:
20 kg, 15 kg, 10 kg
x3 /sida
 
Cable kickbacks: 
27 kg raka 10x3/sida
12 kg sneda 10x4/sida
32 kg raka 5x1/sida
 
Benspark/legextensions:
Dropset med 3 drops (? kg) x3
 
Benpress:
Breda/Sumo: 10x3
Smala: 10x3
 
Innan stretch blev det även lite press i assisted chins/dips- maskinen. 
 

Kommentarer
Carro - geek n' gamer säger:

Har du några tips på hur man får sig själv att faktiskt träna istället för att sitta hemma och lata sig hela tiden? Någon bra träningsform som är bra att börja med? :) Kramisar Carro

Svar: Absolut, visst har jag det! Jag kan skiva ett inlägg om det som kommer upp antingen idag eller när jag har tid :) Kram!
Jennifer

2014-11-26 | 23:01:43
Bloggadress: http://quiethell.blogg.se/
GoForFit säger:

... Och DÄR blev jag sugen på en QuestBar, haha :D

sv: Jag har någon slags hatkärlek till mina benpass, älskar och hatar på samma gång, haha ^^

2014-11-27 | 16:54:28
Bloggadress: http://goforfit.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback