Good sunday

Söndagsångest? Absolut inte. Denna dag har faktiskt fyllts med en massa positiviteter. Kickade igång dagen med att dra till gymmet efter frullen och köra ett pass för mage, axlar och även två övningar för bröst. Men fick verkligen till den brännande känslan i både mage och axlar, testade lite nya övningar och fick några nya favoriter dessutom :D 70 minuter på gymmet och dessutom sammanlagt 40 minuters promenad från och till gymmet. Tog sedan bussen hem och kändes riktigt skönt att vara hemma innan lunch och veta att dagens träning är avklarad! Runt halv tre så åt vi lite söndagsmiddag här hemma, hjortstek med potatis och brunsås! Verkligen ren söndagslyx, smakade helt underbart verkligen. Resten av dagen har vi bakat surdegsbröd och så har jag dessutom pluggat en hel del inför två prov den kommande veckan. Hoppas ni haft en bra söndag finisar! Tänk på att söndagen är inte sämre än lördagen egentligen, vi har hela två dagars ledighet så ta vara på både lördagen och söndagen :)
 
Dagens pass: 
Hantelpress(bröst): 15x1, 10x4
Flyes: 10x2
 
Militärpress: 15x1, 10x4
Vinkelpress(döpt övningen själv hehe men svårt att förklara): 10x3
Hantellyft åt sidan: 10x4
Axellyft över huvudet med en hantel: 10x4
Baksida axlar i cable: 10x4
Drag mot hakan i cable: 10x4
 
Cable crunches 54 kg: 10x4
Sidolyft m. kettlebell 20 kg: 10x4/sida
Hängande benlyft: 10x4
Hängande benlyft sneda: 10x2/sida
Russian twist 7kg medicinboll: 20x4
Avslutade med ett set indrag med pilatesboll och ett set fällkniven.
Ett litet tips till alla som inte använder sig av proteinpulver, en relativt billig (har för mig att den kostar 8 kr) liten shake som smakar väldigt gott och innehåller 20g proten per flaska (250ml). Tyvärr innehåller den lite socker, men bara 1.5% så det är ju inte så mycket jämfört med mycket annat. Passar bra efter träning eller som ett proteinrikt mellanmål!

Kommentarer
Elin säger:

Skönt pass! :)

2014-11-24 | 08:31:05
Bloggadress: http://ptbyelin.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback