Healthy chocolatecake

Alltså ni måste bara testa denna helt underbara kladdkakan! Mixtrade lite med ingredienser hemma och bytte ut det onyttiga i kladdkaka mot nyttigare livsmedel istället. Jag använde mig av dadlar som sötning och jag antar att många inte har dadlar hemma men det är verkligen något som är sååå värt att köpa, jag har använt mig av det som sötning en del på senaste tiden och kommit fram till fantastiska resultat! Det ger ingen smak av dadlar utan enbart sötma, perfekt att ersätta sockret med dadlar ju eftersom dadlar innehåller fantastiskt mycket bra ämnen som järn, fiber och kalcium för att bara nämna några få. 
 
 
 
♥3 msk havregryn
♥3 dadlar
♥2 msk kakao
♥3 msk valfri vätska (mjölk, mandelmjölk, vatten t.ex.)
♥1 msk valfri olja (både raps och kokos funkar bra enligt mig)
♥2 krm bakpulver
 
Stavmixa ihop alla ingredienser och häll i en skål/form. Micra i ca. ½ minut för att få den kladdig. Jag micrade nästan 1 min men det blev för mycket eftersom den blir fastare när den får stå till sig någon minut. 
 
Fantastiskt god och smakar väldigt likt vanlig kladdkaka! 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback