My abs are on fire

Idag blev det ett brännande magpass innan middagen. Älskar verkligen att träna just mage för jag har fått mer bålstyrka på senaste tiden och det är ju roligt när man märker att träningen ger resultat! Känslan av att känna sig stark är underbar♥ Och just mage är något jag föredrar att träna hemma då jag får allra bäst kontakt med lättare vikter/egen kroppsvikt och mellan 15-25 reps. Tränar mage någon gång ibland på gymmet också men tycker att jag inte får den där brännande känslan riktigt, det kan kännas tungt, men det är inte riktigt samma sak som när magen känns som den brinner upp ungefär haha. You know that feeling...
 
Imorgon taggar jag ett tungt benpass på gymmet vilket jag ser fram emot! Gjorde även den godaste kladdkakan till mellis idag, nyttig också och alltså HERREGUD så goooood!! Kommer recept inom några dagar. Ni kommer inte bli besvikna, i promise. 
 
Ab track 30 st
Spiderman climbs 20 st
Triple sit-up 10 st (nudda tårna/fällkniven o sen situp åt höger och vänster)
x3
 
Fällkniven (nudda tårna) 20 st
Omvänd crunch 15 st
Cykelcrunch 30 st
x2
 
Twisted plank 25 st
Sidodips 20 st
x4 varva mellan olika sidor i dipsen
 
Försökte mig även på lite ''ab roller'' med hjälp av fantasin (man kan använda sig av något med hjul bara) men räknade varken reps eller set, bara körde lite hehe. Avslutade med toes to ball, med hjälp av en boll. Som fällkniven fast du har en boll och pendlar mellan fötter och händer. 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback