Sticky choco&peanut-mugcake

Gjorde den godaste och kladdigaste mugcakes någonsin idag, sååå otroligt god. Om jag ätit den utan att veta om att den var nyttig så hade jag aldrig kunnat ana att den faktiskt var det. Med smak av jordnötter och choklad. Godast är helt klart när den är lite kladdig i mitten, men det är min åsikt det :)
♥½ dl havregryn
♥1 ägg
♥2 tsk kakao
♥1 dadel
♥1 msk mosade/mixade aprikoser (eller ännu en dadel)
♥½ banan
♥En klick jordnötssmör (ca. 2 tsk eller mer/mindre)
♥En skvätt vatten (så det utan problem går att hälla ut den)
 
1. Mixa alla ingredienser med stavmixer. 2. Smaka smeten och se om du vill ha något mer av någon ingrediens. 3. Häll över smeten i en mugg/kopp och micra i micron på full effekt ca. 1-1½min. Eller mer/mindre beroende på hur kladdig du föredrar den. 4. Vänd sedan ut på en tallrik eller ät direkt ur muggen.



Kommentarer
Molly Olsson säger:

Fin blogg du har! :) Kram på dig.

Svar: Detsamma fina du! Kraam :-)
Jennifer

2014-11-30 | 19:56:15
Bloggadress: http://hlsofreak.myshowroom.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback