Be spontaneous sometimes

Många har svårt att behålla sin motivation och då kan det vara ett stort tips att börja planera mera! För mig är det otroligt viktigt, sitter alltid ner en stund på söndagar och planerar den kommande veckan. Hur jag ska få in träningen på bästa möjliga sätt utan att behöva stressa och så planerar jag vilken dag jag ska träna vad osv. Och även mellanmål och lite sånt då jag tycker det är lättare att veta i förväg vad jag ska äta än att stå där och leta i genom hela kylskåpet och inte vet vad man ska äta. Men självklart är det viktigt att kunna bryta detta mönster ibland. Och vara lite spontan. Idag åt jag något helt annat än vad jag hade planerat och jag körde på en vilodag istället för att jag kände att kroppen behövde vila helt enkelt! Det är verkligen viktigt att inte bli ett kontrollfreak som bara måste ha ordning på allt jämt. Det är viktigt att kunna känna sig fram för stunden och kunna ändra på något om man känner för det. Om man har planerat att träna men känner att kroppen behöver vila, så är det klart att man ska lyssna på kroppen och vila då. Man kan inte jämt gå efter ett strikt schema för det tror jag inte man mår helt bra av heller. Så planera mera, men våga ändå bryta mönstret och vara lite spontan någon gång ibland! 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback