Chokladmousse en måndag? Japp, det funkar

Denna måndag har bestått av 50% skola och 50% plugg. Nej men ungefär så... Slutade lyckligtvis vid strax efter ett eftersom vi fick håltimma på sista lektionen. Fast hade dock gärna haft den lektionen på ett sätt ändå eftersom det var SO och sista chansen att fråga frågor om morgondagens prov. Men vi fick i alla fall hennes telefonnummer så man kunde fråga frågor via sms och så. När jag kom hem kände jag att jag aldrig skulle kunna sätta mig och plugga på momangen, så bakade ett gäng nyttiga chokladbollar då! Mums♥ Efter att ha mumsat i mig detta mellanmål nedanför, så satte jag mig dock och pluggade några timmar, fram tills nu typ. Har dock hunnit äta lite middag där emellan, kan ju vara bra hehe. 
 
Ledsen om det blir lite mycket skolsnack just nu men mitt liv består av 99% skola så lite svårt att undvika tyvärr :/
Chokladmousse 
♥1 äggvita
♥½ dl kvarg
♥1 msk kakao
♥Honung efter smak
 
Vispa äggvitan till ett skum. Vispa sedan ner alla andra ingredienser tills det blir riktigt fluffigt.
 
Hallonfluff
♥1 äggvita
♥½ dl kvarg
♥Någon näve hallon
Vispa äggvitan till ett skum. Mosa sedan hallonen och blanda ner resten av ingredienser, vispa sedan lite till.
 
Drömkombo
 

Kommentarer
GoForFit säger:

Den där såg ju helt fantastiskt god ut!! :)

sv: Ja, det är supersmidigt. Faktiskt. Så länge det inte blir kvarg till frukost, lunch, middag dör man nog inte ;) Men ja, när jag tänker efter äter jag rätt mycket i dagsläget. Kvarg, ost, grädde i matlagning osvosv. Får nog ta en funderare på att dra ner lite på det :) Som jag alltid sagt, jag skulle aldrig kunna utesluta mjölkprodukter i min kost helt och hållet, det är föööör gott, haha! Kram!

Svar: Haha håller med dig ;)
Jennifer

2014-09-29 | 20:45:24
Bloggadress: http://goforfit.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback