Kvällsmål?

 
 
Brukar ni äta något kvällsmål utöver middagen? Ganska så intressant att veta faktiskt. Själv brukar jag göra det oftast, men inte om det blir lite senare middag och jag känner att jag står mig tills nästa morgon. Beror även på hur mycket mat man äter såklart också. Men något jag alltid måste ha på kvällen är en kopp te iaf, älskar att sätta mig framför datorn och kolla igenom bloglovin eller någon serie och sitta och mysa med en kopp te och ev. något att äta. Men jag tycker att kvällsmålet är ett tillfälle att få i sig allt man ''missat'' under dagen. T.ex om man känner att man inte fått i sig tillräckligt med nyttiga fetter, protein, vitaminer eller annat så ser jag till att få i mig det under kvällsmålet. 
 
Om jag bara är lite sugen på något blir det oftast lite frukt, som på bilden ovan. Men om jag känner mig mer hungrig så blir det lite mer mättande kvällsmål. T.ex kvarg med någon frukt, en klick jordnötssmör och lite annat. Något jag försöker undvika på kvällen är kolhydrater då jag oftast får i mig tillräckligt av det under dagen och vill heller inte bli så pigg som man kan bli av kolhydrater. Har dessutom hört att det inte ska vara så bra, men det vet jag inte om det stämmer dock. Men självklart finns det undantag, t.ex om jag känner mig väldigt hungrig och inte riktigt vet vad jag ska äta för något.
 
Här kände jag att jag knappt fått i mig några nyttiga fetter alls under dagen så blev lite kvarg/fil med kokosolja, jordötssmör, kanel, egenplockad müsli och så lite blåbär och gojibär för extra boost med nyttigheter. 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback