Vadövningar

För ett tag sedan fick jag en fråga om jag hade några tips på övningar till vaderna. Och ja det har jag självklart! Själv brukar jag ibland slarva med just vadträningen, men försöker komma ihåg den i alla fall. Vaderna tränas ju i de flesta benövningar också samt löpning osv. Men för att rekommendera övningar för just vaderna så är vadpress i smith en favorit för mig!
Gör så här: Välj vikter som passar just dig, använd en vadpress-platta för att ställa dig på, alt. en step up-bräda. Det är bara tårna i princip som ska tå på plattan, gå så långt ner du kan med hälarna och pressa sedan uppåt med hjälp av vaderna.
 
Jag brukar oftast bara köra denna övning för vaderna, men andra övningar är t.ex. vadpress i benpress-maskin och sittande/stående vadpress i vadpress-maskin. Men finns många övningar som är bra. Annars är det bara att ställa sig på en upphöjning och göra samma sak som i övningen ovan, men utan vikter! Det är bara att testa sig fram men övningen ovan funkar bra för mig och jag kör då på ca. 40 kg 10x4.

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback