Hur man håller motivationen uppe

Det där med motivation kan vara himla svårt. Det kan vara allt från motivationen till skolan eller till träning och allt däremellan. Om man inte har motivationen till att göra något är det aldrig lätt. Men hur hittar man då den där motivationen? Och hur håller man den uppe? Det är svårt, men när man väl hittat den så känns det mycket lättare. Tänkte ge er lite tips på hur jag brukar tänka!
 
Tror att många känner sig motiverade i början, innan de liksom börjat. Men sedan försvinner den lika snabbt som den kom. I know, det har hänt mig också, ett antal gånger hehe. Men att för det första, aldrig ge upp. Det är det viktigaste. Jag har börjat om en massa gånger och tappat hoppet, skitit i allt. Men sedan har jag alltid kommit tillbaka. Även att ha ett tydligt mål. För det är verkligen lättare om du har något att kämpa för. Oavsett om det är att bli mer hälsosam, klara en viss antal löpsträcka, höja idrottsbetyget, bli starkare, gå upp/ner i vikt osv...
 
Men det som är det allra viktigaste enligt mig, för att hålla sig motiverad. Är att göra något man verkligen älskar. Innan jag började gymma, så tyckte jag det var svårt att jämt hålla motivationn uppe. Men sen jag klev in på gymmet första dagen, blev allt så mycket roligare. Jag tröttnar aldrig på att gymma. I början var det som en dröm att få gå in på gymmet, men jag var rädd att den där glädjen skulle försvinna efter som. Att jag skulle vänja mig vid att vara på gymmet och att det skulle bli tröttsamt efter ett tag. Men jag älskar det fortfarande så grymt mycket, att komma till gymmet är som en dröm. Gymmet har liksom hjälpt mig att hitta motivationen till att fortsätta träna. Jag tränar bara mer och mer nu och motivationen är faktiskt nästan alltid på topp! Visst kan jag ha någon vecka som är lite slapp osv, men jag trivs verkligen bäst med min ''vanliga livsstil''. Att få göra det jag älskar. 
 
Så mitt bästa tips till alla er som vill hitta motivationen, testa nya grejer! Jag själv gillar inte alls löpning, så om det vore den enda träning jag skulle utföra hade det inte alls blivit så mycket gjort hehe. Men att kombinera olika sorters träning passar mig bäst, men mestadels gymträning. För det är vad jag tycker är roligast! Träning ska vara kul. Har du har tänkt tusen gånger att du ska ut och springa, men det blir aldrig av? Varför ska du då tvinga dig själv till att göra det? Testa något annat. För det är den träningen som är rolig som faktiskt blir av.
 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback