Är detta verkligen nyttigt?

Detta är på riktigt de godaste chokladbollarna jag ätit! De smakar verkligen riktigt likt vanliga chokladbollar, fast de är krämigare och så nyttiga. Helt galet goda verkligen, haha. Emma bjöd på dessa för några helger sedan när vi var där hemma för lite fika, och så hade hon med de även igår som vi hade till mello. Och idag var jag bara tvungen att testa, garanterat inte sista gången kan jag ju säga. Och ni som inte brukar använda dadlar, börjar antagligen genast tvivla på receptet. Men om ni bara skulle smaka dessa... Jag ber er bara att snälla, give this a try!
15-20 st
♥100 g dadlar utan kärna (ca. 10 st)
♥1 dl havregryn
♥1-2 msk kokosolja 
♥2 msk kakao (jag kommer nog ta lite mer nästa gång)
♥2 msk kallt kaffe (eller vatten)
♥Kokosflingor att rulla i
 
1. Mixa alla ingredienser till en slät smet. 2. Ställ in i frysen i ca. 10 minuter innan du rullar dem, det är mycket enklare att rulla de om du gör det. 3. Rulla därefter till bollar i valfri storlek och rulla i kokos, förvara i kylen. Perfekt att ha i kylen om man blir lite sötsugen sådär hihi. De kommer nog tyvärr ta slut rätt snabbt här hemma heheh....

Kommentarer
♫♪ sandra säger:

gott!

2015-02-23 | 12:12:04
Bloggadress: http://www.sandramusic.spotlife.se
JUNITJEJ säger:

Vad et verkar gott! Kan jag få låna bild och länka till dig? Vill gärna publicera receptet på min blogg.

Svar: Självklart får du det! Bara roligt ju ^^Och det är himla gott så hoppas att du testar, du lär inte bli besviken! Kram
Jennifer

2015-03-26 | 21:20:28
Bloggadress: http://www.junitjejen.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback