Träna för att du vill, inte för att du måste

Något som jag märkt under tiden jag vart sjuk och inte kunnat träna, är att jag verkligen VILL träna. Jag vill så himla gärna ta mig till gymmet och jag älskar verkligen att styrketräna så grymt mycket. Det ger mig en sådan härlig glädje och jag bara älskar det! För många är träning tyvärr ett måste, vilket jag tycker är så himla fel och tråkigt. Att träna ska inte betyda ångest och att det är tråkigt. Att träna ska vara roligt, du ska verkligen känna dig motiverad till att träna. Visst kan det vara skönt att ta några dagars vila ibland, men nu när jag inte vart på gymmet på hela 3 veckor. Och nu vill jag verkligen träna, jag har inte sett det som att jag ''slipper'' träna. För så ska det inte vara!
 
Om du känner så, är det viktigt att du ändrar på något. Testa en ny träningsform. Träna med en kompis. Variera mellan olika övningar osv. Självklart kan motivationen vara låg ibland och man känner att man bara inte har lust eller ork. Men det är väldigt viktigt att älska det du gör och göra det du älskar! Det är så himla lätt nu för tiden att göra något för att alla andra gör det t.ex. Men du är ju en människa med egna viljor och känslor. 
 
''Love what you do, do what you love''
 
K.w

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback