Over night-oats

Är du en person som ofta är stressad på morgonen och inte riktigt hinner med att sitta ner och äta frukost i lugn och ro? Då har jag ett supertips till dig. Over night-oats! Eller davosgröt som det heter på svenska. Det är huuur enkelt som helst och väldigt smarrigt. Och det går att variera i en oändlighet! Imorse åt jag en variant med olika slags bär. Och lite mer proteinrik med kvarg i. Dock blev den lite för ''fast'' så skulle kunna vart lite mer fil i. Men hur som helst testa gärna!
 
Idag efter skolan så var jag med Amanda, Frida & Emelie. Vi var här hemma och spelade pingis och kollade på gamla videos&bilder hahaha herregud säger jag bara! Åhh det var tider det... ♥ Sedan lagade jag mat åt hela familjen och gjorde en kycklinggryta med tomat&basilika! Vart jättegott verkligen, fick recptet från mitt kostschema :) Resten av kvällen har jag pluggat men också kollat massor på en ny serie som jag och mina kompisar började kolla på i tisdags, vampire diaries! Alltså helt sinnessjukt så bra serie!! Varför har jag inte sett den tidigare hallå? 
 
Men nu ska jag fortsätta kolla, hoppas ni får en bra kväll! xoxo
 
♥1 dl havregryn
♥1 dl naturell fil/annan youghurt (t.ex. vanilj)
♥1 dl kvarg (eller mer fil/youghurt)
♥1 msk chiafrön (kan uteslitas)
♥Valfri mängd bär
 
Blanda ihop allt i en burk eller en skål med lock. Bären kan du mosa om du vill men jag bara blandade ner de och så hade de tinat på morgonen och då var det bara att blanda runt de. In i kylen under natten och ta ut på morgonen och ät!
 
 



Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback