Pull myself up

Hello! Mitt huvud dunkade av huvudvärk efter skolan men drog till gymmet ändå och som tur var så hjälpte träningen för under passet så försvann huvudvärken! Träning är lösningen på allt♥ 
 
Hur som helst, så blev det ett axel&arm-pass idag och det var ett tag sedan just dessa muskelgrupper fick sig en omgång. För som sagt har jag inte fått så mycket tid att ta mig till gymmet just. Jag började dock med lite pull ups, eller snarare tränade på pull ups då jag i dagsläget enbart kan göra en. Det var dock första gången jag provade denna övning, någonsin! Och jag hade trott att jag inte skulle klara en enda. Men känner mig ändå glad att jag faktiskt klarade en åtminstone. Ska fortsätta öva för vill kunna göra flera stycken i gott flyt! Så det är en övning jag kommer prioritera högt framöver. 
Efter det gick jag vidare för lite dips och det är ytterligare en övning jag ska träna mer på! Älskar övningar med egen kroppsvikt men som ändå kräver mycket styrka. Sedan körde jag dessa övningar:
Axlar:
  • Stångrodd (väldigt framåtlutad och högre upp för baksida axlar) 10x4
  • Militärpress 10x4
  • Axellyft med hantel 7-10x4
  • Baksida axlar m. rep i cable 10x4
  • Inåt rotation i cable 6-10x3/sida
  • Drag till hakan m. rak stång i cable 10x3 (tror jag?)
Biceps:
  • Stångcurls 4 set med olika antal reps
  • Hantelcurls 4 set med olika antal reps
  • Bicepscurls i cable båda sidorna 8-10x3
  • Bicepscurls m. rak stång i cable 10x3
Triceps: 
  • Dips (övade mest lite på det och räknade inte så mycket)
  • Triceps- pushdowns 10x5
  • Triceps kickbacks i cable utan handtag 10x3/sida
Nu väntar jag på att maten blir klar, blir potatisgratäng med fläskfilé! Mmmm♥




Kass kvalité på bilderna, MEN första gången jag har bilder från själva passets gång på gymmet :D Ska försöka bli bättre på att hitta lösningar och försöka ställa mobilen på olika platser och ta kort. Så mycket roligare att läsa inläggen om man ser bilder på övningarna jag gör ju! Just dessa bilder kanske inte var superroliga för ljuset var inte så bra osv. men försökte iaf :)

Kommentarer
Anna säger:

Åh jag önskar att jag skulle orka göra pull ups!! Det är lite av ett nyårslöfte, haha får se hur det går! :D Träning är det bästa ^^

2015-01-10 | 14:25:01
Bloggadress: http://dreamaboutparis.blogspot.com/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback