Focus on YOU

Det sägs att man inte ska jämföra sig med någon annan än sig själv. Vilket är väldigt sant! Jag håller med till fullo. Tänk att du är du. Du har dina egna gener och du är uppbyggd på ett speciellt sätt. Ingen annan är likadan som dig. Olika personer har olika svårt för att gå upp/ner i vikt, att bygga muskler, att förlora fett, att få bättre kondition, bli starkare osv... Jag själv har väldigt, väldigt svårt att jobba upp min kondition. Det finns folk som inte ens tränar som säkert har bättre kondition än mig, trots att jag tränar kondition ca. 3-5 ggr i veckan. Men det beror ju på hur man är uppbyggd, så trots att du kanske tränar mer än någon annan kan den fortfarande vara lika ''vältränad''. 
 
Det jag menar är att det är SÅ lätt att jämföra sig med andra. Så fort man ser en bild på nätet, så avundas man för att man också vill se ut sådär. Eller om någon lägger ut att de klarat en speciell vikt i någon övning. Men det man ofta glömmer bort är att jämföra sig med sig själv istället! Jag jämför mig tyvärr väldigt ofta med folk, t.ex. på instagram eller på gymmet också, för den delen. Men det jag glömmer är att många jag faktiskt jämför mig med har tränat på gym i flera år, medan jag bara tränat där ett år! Om jag jämför mig med mig själv, hur jag var för ett år sedan. Så ser jag en väldigt stor utveckling! Om jag jämför med bara ett halvår tillbaka så är det väldigt stor skillnad faktiskt.Inte bara utseendemässigt, utan både psykiskt och fysiskt. Om jag tänker på vilka vikter jag körde i början när jag började gymma är det verkligen en stor skillnad! 
 
Så det gäller verkligen att lägga fokus på rätt saker och inte slösa tid på att jämföra sig med någon som har tränat längre, eller som är uppbyggd på ett helt annat sätt. För ett år sedan hade jag vart överlycklig om jag hade vart där jag är idag, men idag har jag nya mål. Vilket såklart är helt okej, mål är väldigt viktigt! Men det är lätt att glömma att stanna upp på vägen och kolla hur långt man faktiskt kommit. När jag gör det, så känner jag mig stolt. 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback