iphonepics från norge

Här kommer lite mobilbilder jag tog i Norge. Har en massa mer fina naturbilder från systemkameran, men det kommer framöver. Här ser jag att det är mest matbilder hehe, men har annars tagit flest kort med systemkameran som sagt, det kommer! 
Sundvollen var första stället vi besökte, som ligger lite utanför Oslo. Hit åkte vi för att vår kusin jobbar och bor där, så vi bodde på hotellet som han jobbar på :) Strålande solsken och 30 grader, inte helt fel! Detta är en slags ''ramp'' som folk hoppar ifrån med fallskärm typ, så det är i princip bara ett stup rakt nedanför! 
Sista kvällen vi var i Sundvollen blev det trerätters på hotellet, till förrät blev det lax med sallad och någon slags ramslöksolja. Otroligt gott!
En rejäl bit oxfilé med potatisbakelse, sötpotatispuré samt lite annat gott vid sidan om till varmrätt. Behöver inte säga så mycket mer, också sjukt gott. 
Och till sist, jordnötsbakelse med bär och sorbet. Perfekt avslut på en fantastisk middag. Mätt och belåten var man garanterat efter detta! 
Sedan for vi vidare till en liten ''by'' som hette Vågåmo, där stannade vi bara över natten. Men en god middag hann vi med iaf på kvällen! Hamburgare är ju himla mumsigt, och detta är tusen gånger bättre än mc donalds enligt mig. Riktig hamburgare som den ska vara :) 
Dagen därpå besökte vi bland annat Geiranger, helt fantastiskt! Både vägen dit och väl där. Som att åka i ett vykort! Helt okej lunchutsikt om man säger så. Fler bilder kommer garanterat därifrån kan jag lova.
På kvällen kom vi till Ålesund, alltså västra sidan av Norge. Så där blev det middag på en väldigt mysig och ekologisk restaurang. Färsk torsk (fångad under dagen) med potatis och en himla god svampsås. Dessutom var det vääärldens hotellfrulle på hotellet vi bodde på över natten kan jag säga... De hade ALLT. Smoothies, frukt, pannkakor, bröd, fil o tillbehör, ägg, äggröra, bacon, korv, pajer, omelett, massa olika nötsmör (t.o.m. green choice) samt en massaaaaaa mer. Man ville så gärna äta av allt men tyvärr tar det stopp även för mig efter ett tag hehe... Dock föredrar jag mer kall mat till frukost, frukostmat ska det vara! Är inte så mycket för bacon,pajer, omelett osv. till frukost. Men det fanns otroligt mycket att välja på ändå kan jag säga! 
Dagen efter stannade vi till i Hamar på vägen hem, för en natt. Där blev det ett väldigt kort besök eftersom det bara var på vägen hem. Men hotellfrulle var även där himla god! Hotellfrulle i en vecka var inte helt fel kan jag säga hihi.
 

Kommentarer
Niclas säger:

Så jättefina bilder o text Jennifer! Så mysigt vi hade det! <3

Svar: Hihi ja det hade vi verkligen❤️
Jennifer

2015-07-10 | 15:45:02
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback