Recept: Chokladproteinglass

En otroligt god och krämig glass en varm sommardag är ju inte helt fel, speciellt inte när den är både nyttig och proteinrik! Blev detta till mellis förut och det var helt perfekt. Ni måste testa! Går även att göra den utan proteinpulver, bara att ta lite mer kakao och lite mer honung. Går även lika bra att skippa kakao/honung och ta mer protein istället, jag tog nämligen det sista av proteinet jag hade hemma... Så kunde tyvärr inte ta mer än så, men bra blev det ju ändå!
♥1 stor banan
♥110 g naturell kvarg (alt. smaksatt, t.ex. nötchoklad)
♥10 g proteinpulver (double rich chocolate från body science)
♥Ev. lite kakao och honung
 
Frys in bananen i skivor, ett par timmar. Helst över natten. Mixa sedan alla ingredienser med stavmixer t.ex. och smaka av osv. Häll upp i en skål och om man vill kan man ställa in den i frysen ett tag och röra om då och då. Det beror på hur frusen bananen är :) 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback