Proteinsmoothie utan pulver

En riktigt smarrig chokladsmoothie fylld med protein och perfekt återhämtningsmål efter ett träningspass! Gjorde denna idag och tog med mig i gymväskan, helt utan proteinpulver men ändå hög proteinhalt och huuur god som helst. Passar självklart lika bra som ett ''vanligt'' mellanmål också!
♥100 g naturell kvarg
♥Lite drygt 100 g kvarg med nötchokladsmak (sockerfri, Lindahls)
♥ca. 1 dl valfri mjölk
♥10 g havregryn
♥1 medelstor banan (100 g)
♥En liten sked kakao
♥Ev. valfri sötning (behövs inte enligt mig)
 
Mixa ihop alla ingredienser och smaka av, enligt mig var den helt perfekt precis som den var eftersom nötchokladkvargen ger mycket sötma. Men om man gillar lite sötare variant så kan man alltid tillsätta stevia, honung, dadlar osv...
 
Jag använde lindahls kvarg och vanlig komjölk, räknade ut att den innehöll ca. 30 g protein. 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback