En snygg kropp är inte allt

Jag förespråkar en hälsosam livsstil här på bloggen, vilket för mig inte innebär en vältränad kropp med låg fettprocent och väldefinerade muskler. Men tyvärr ser vårt samhälle ut så att det är ''ett måste'' att ha en så snygg kropp som möjligt. Och om man tränar hårt och äter bra, så tror folk att man har magrutor helt plötsligt. Men så är det inte. För ett par magrutor kommer inte fram för att du äter nyttigt och tränar hårt. Det krävs rätt sorts nyttig mat och rätt sorts träning, du måste dessutom ligga på ett underskott, dvs. att du äter mindre energi än du gör dig av med. Och visst, det är säkert vissa som tycker det är roligt och som faktiskt mår bra på det. Men långt ifrån alla. 
 
Jag själv äter mycket mat, mesta av tiden nyttig mat men även onyttigt ibland såklart. Jag tränar inte kondition varje dag och jag ligger (antagligen, räknar inte kcal) inte på ett underskott. Jag ser till att min kropp får i sig ordentligt med mat för att kunna reparera kroppen från träningen samt bygga muskler. Jag har valt den vägen, för att den passar mig bäst. Jag tycker det är så mycket roligare att lyfta tungt på gymmet än att stå på löpbandet timme in och timme ut. Jag försöker köra konditionsträning ibland också såklart, för att jag mår bra av det. Jag äter mycket, tills jag blir mätt. Jag äter både fett, protein och kolhydrater. Jag lyssnar på min egen kropp. Om jag vill träna, så tränar jag. Om jag inte känner mig pigg och inte har lust att träna, så gör jag det inte. 
 
Visst, jag har absolut inte en jättelåg fettprocent därför. Men jag har valt denna väg och står fast vid det, för att man behöver inte ha magrutor för att vara hälsosam. Det som är viktigast för mig är att göra något jag tycker är sjukt himla kul, som ger mig lycka i livet och som jag mår riktigt bra av. Sedan får min kropp anpassa sig efter det. Inte tvärtom. Lyssna på ditt hjärta. ♥
 
 

Kommentarer
Amanda Niclasson säger:

Så bra skrivet!

2015-03-28 | 12:22:38
Bloggadress: http://femtiotrekvm.blogg.se/
Malin Jönsson säger:

Ett mycket bra och värdefullt inlägg! Fler borde tänka som dig. Att man inte "måste ha" magrutor och slimmad kropp för att vara hälsosam. Det viktigaste är att man själv mår bra av vad man gör eller äter.

2015-03-28 | 12:43:38
Bloggadress: http://malinsofia.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback