Mugcake w. apple & peanutbutter

Här kommer ett supergott recept på mugcake med äpple och jordnöts-smak! Jag föredrar när den är lite krämig och inte så himla torr, alltså att inte köra den för länge in i micron. Men det är ju en smaksak helt klart. 
♥1 ägg
♥1 grönt äpple
♥En klick jordnötssmör
♥2 msk mandelmjöl
♥2 msk havregryn
♥½ banan
♥Ev. en skvätt vatten, mjölk, mandelmjölk etc.
 
Riv äpplet grovt. Mixa sedan ihop alla ingredienser förrutom äpplet. Tillsätt därefter äpplet och rör runt. Häll upp i valfri mugg och in i micron. Jag hade ca. 2 minuter och fick en krämig mugcake, men håll koll tills den får den konsistens just du vill ha. Ta ut den och toppa ev. med valfritt eller ät precis som den är! Man kan även vända upp den på en tallrik innan man äter den. 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback