Fitness motivation

 
 
 
Jag älskar verkligen att kolla på såna här slags videos, de gör mig så otroligt motiverad och peppad. Dock kan de väldigt lätt medföra ångest för vissa, eftersom de tyvärr är rätt ''utseendefixerade''. ''Perfekta'' kroppar med väldefinerade muskler osv. Och visst, det är grymt inspirerande! Men det är lätt att glömma bort att för att få en sådan kropp kan det krävas så mycket mer än att bara träna och äta bra, och det är inte alls så att bara för att man har en ''fit'' kropp så är man automatiskt hälsosam. Många som tävlar i t.ex. bikini fitness svälter ju nästan sig själva innan en tävling för att se ut som de gör. Så det viktiga är verkligen välmåendet, klart muskler är snyggt som bara den men träning och hälsa innebär så mycket mer än så :) Sedan är det ju olika för alla hur lätt/svårt det är att bygga muskler, förlora fett osv... Alla är olika men ingen är perfekt!
 
Men det jag ville komma till är iaf att jag trots allt blir riktigt motiverad av dessa videos, det är så inspirerande och man känner sig stolt över sig själv. Ibland önskar jag att jag hade en sådan här film automatiskt från mitt liv, med klipp från alla de stunder man kämpat som hårdast. För detta får mig att få riktigt bra självförtroende, inte tvärtom alltså. Dessutom får man en massa tips på olika övningar på köpet, perfekt!
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback