Nyttig proteinglass

 

Okej, helt ärligt. Detta är i klass med ben&jerry's! 
 
Jag skojar inte, godaste nyttiga glassen jag ätit någonsin i vilket fall som helst. Helt klart! Dessutom proteinrik, mättande och enkel att göra.
 
Ni måste testa! 
 
♥1 frusen banan
♥Valfria bär (frysta helst)
♥ca. 100 g kvarg
♥½ skopa proteinpulver i blåbärssmak
 
Frys in bananen i små bitar dagen innan. Börja sedan med att mixa bananen till en slät smet. Tillsätt sedan resterande ingredienser och smaka av. 
 
Använder du inte proteinpulver? Det går självklart att byta ut proteinet mot mer bär också! Dock gör proteinpulvret en hel del av smaken, det ger en hel del sötma b.l.a. Så om du tar bort det så kanske du kan testa att söta med t.ex. honung/stevia eller liknande? Eller kanske använda sockerfri vaniljkvarg? Testa dig fram! 
 
 

Kommentarer
Sofia säger:

Åh vad gott!

Svar: Hur gott som helst!!
Jennifer

2015-09-28 | 20:34:30
Bloggadress: http://reduxsquad.com
Paulina säger:

Har jag hittat en hälsotjej här? :D
Då vill jag tipsa om att jag har en tävling just nu på min blogg där man kan vinna ekologiska matvaror d.v.s. superfood!

Ha det så bra! :)

//nouw.com/100kitchenstories

2015-09-28 | 21:39:44
Bloggadress: http://nouw.com/100kitchenstories
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback