Nytt träningsupplägg

Idag när jag var på gymmet och körde ett överkroppspass fick jag lite nya idéer för ett nytt träningsupplägg. Jag insåg när jag stod där med lite bra ljus osv heh, att jag är egentligen ganska ''nöjd'' med muskelmassan på överkroppen. Missförstå mig inte nu men det jag menar är att jag inte känner att det är överkroppen jag vill satsa på i första hand. Det jag vill satsa på är snarare att ''få fram'' musklerna mer med hjälp av mer fettförbrännande träning och något kaloriunderskott. Men samtidigt vill jag satsa mer på benträningen eftersom jag verkligen vill bygga mer ben och rumpa. Sedan vill jag självklart ha kvar de muskler jag har och även öka i styrka, sen skadar det ju såklart inte om jag skulle öka i muskelmassa på överkroppen heller, men största fokus just nu blir benträning samt att få fram musklerna mer. 
 
Hade tänkt testa detta upplägg nu därför: 1 överkroppspass/vecka, som inkluderar rygg, armar, axlar och ev lite bröst. 2 benpass/vecka. 1 ordentligt magpass/vecka. Och de dagar som blir över kanske jag kör någon muskelgrupp igen om jag känner för det, t.ex. axlar, mage eller något annat som jag ''känner för''. Eller ett rent cardiopass. Plus att jag ska avsluta varje styrkepass med ca. 20 minuter cardio.
 
Jag känner mig riktigt taggad för detta nu. Jag körde ett ordentligt överkroppspass idag och kände faktiskt att det passade mig väldigt bra att köra alla överkroppsmuskler (utom mage då) tillsammans. Blev ett lite längre pass och väldigt intensivt, så jag hann ändå göra mycket! Tror att detta kommer funka väldigt bra, och om det inte gör det så har jag ju i alla fall testat, right? :) 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback