You're the best of being you

Nu för tiden är det så sjukt många krav på framförallt, unga tjejer. Men även killar osv. Men mest unga tjejer. Du ska vara snygg, smal, låren får inte nudda varandra osv. Och min fråga är, vem är det som har besämt alla dessa krav? Vem var den som först kom på den korkade idén att man måste ha ett mellanrum mellan låren? För t.ex jag har inte det, mina lår nuddar varandra. För ett år sedan ungefär så tyckte jag det var så otroligt fult och var inte alls nöjd med mina lår. Men nu har jag insett att det är inget man måste ha! En del är byggda så att man har ett mellanrum mellan låren och en del inte. Idag är mina ben något jag är rikigt nöjd över faktiskt. Man ska inte behöva vara smal som en pinne! Och för er som är naturligt smala, ni är precis lika fina ni med! Jag menar bara att det är inget måste att vara så smal. 
Det är också så fruktansvärt mycket att man ska se helt perfekt ut. Och så sjukt många som inte är nöjda med sitt utseende. Men vet ni varför? Har du någonsin funderat på varför du inte är nöjd med ditt utseende? Om vi säger såhär... Du var den enda människan kvar på hela jorden. Hade du då brytt dig om hur du såg ut? Nej precis. Det är för att du jämför dig med andra människor. Och det är så dumt! För jag tror nog faktiskt att du egentligen inte vill ha en platt mage för dig själv. Du vill ha det för att andra ska tycka att du är fin. Men hallå? Ska man inte få leva sitt liv precis som man vill? Jag får väl se ut som jag vill, utan att andra bryr sig. Jag får väl göra precis vad jag vill, utan att andra ska kommentera det. Och jag får väl ha precis vilken stil jag vill? Ingen annan  ska väl någonsin få bestämma över mig och mitt liv? Jag förstår inte hur det faktiskt finns en del som låter andra styra ens liv. Genom en dum kommentar bara, om jag skulle ha en regnbågströja på mig säger vi... Så säger någon att den är ful och att jag inte kan ha den på mig. Ska jag då alltså låta någon annan bestämma om jag kan ha den eller inte? Det gör ont i mig när jag vet att det är så många som påverkas av omgivningen och faktiskt, aldrig mer har på sig den där fina regnbågströjan som man faktiskt älskade själv. Som matchade perfekt till dina otroligt vackra ögon eller ditt fina hår. DINA ögon, som ingen annan har. De är unika, underbara och bara helt perfekta. Jag önskar bara att du kunde inse det♥
 

Kommentarer
sandra - 3 barns mamma säger:

Mycket bra skrivet!!!
Allt för många fastnar för det som visas i media och glömmer bort sig själv och sin egna skönhet. Hoppas att fler inspireras utav ditt inlägg och inser det vackra i dem.

Svar: Tack! Ja det hoppas jag med, kram :)
Jennifer

2013-08-25 | 08:44:31
Bloggadress: http://www.mammansandra.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback