Repost: Hälsosamt chokladfluff

Jag har skrivit om detta förut, men jag åt det idag igen och kände att nog inte alla har sett detta recept. Så nu tänker jag skriva om det igen! 
Jo, jag läste om detta recept på en tjejs blogg (länk till henne längre ner) och tyckte på direkten att det verkade som ett kanongott mellanmål efter/före träning t.ex, eller bara ett vanligt mellanmål efter en lång skol/jobbdag Ja ett bra mellanmål helt enkelt. 
Så jag testade det och blev helt förälskad! Det får en smak av choklad men är väldigt mättande ändå. Recpetet från början är såhär:
 2 ägg,1/2 mosad banan,kokos,mjöl,en bit 86% choklad.
Men jag gjorde mitt egna lilla recept och det blev så här:
1 ägg, ½ mosad banan, kokos, kakao, en klick kvarg. 
Det finns inga mått för hur mycket man ska ha av varje, utan det är bara att testa sig fram lite vad man tycker är godast, Jag älskar kokos och för att få en lite bättre konsistens behöver man ha rätt mycket kokos. Däremot tycker inte jag att mjöl är nödvändigt så det tog jag bort. 
Mörk choklad är ju mycket bättre än ljus choklad, men jag körde på kakao istället och det blev kanongott. 
Sedan älskar jag ju kvarg så blandade ner en klick av det också. 
 
Man rör ihop allt i en kastrull på medelhög värme, se till att det inte bränner fast i botten bara. Sedan serverar man med frukter eller bär, eller vad man vill egentligen. Jag hade lite vindruvor och banan. 
 
Det som är bra med det här är att det är smidigt, nyttigt, gott, proteinrikt och mättande på samma gång! Tummen upp! 
OBS. Om man inte gillar någon av ingridienserna är det ju bara att hitta på något annat och byta ut den ingridiensen mot något annat! Testa er fram, och ge gärna tips på hur just ditt ''Hälsosamma chokladfluff'' är! :D
Klicka på bilden för att komma till ''orginal- receptet''. Bild lånad från Josefine. 

Kommentarer
sandra säger:

Ser riktigt gott ut :)

2013-10-08 | 21:19:28
Bloggadress: http://sansan.blogg.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback