Träning och hälsa inför hösten

Puuhh... Avslutade världens roligaste och jobbigaste pass för ett litet tag sedan. Mest fokus på mage och ben/rumpa. Himla skönt alltså, men guuud så svetten rann! Alltså jag skojar inte, har aldrig vart så svettig i hela mitt liv tror jag haha. Svetten bokstavligen rann i pannan och det kändes som jag hade doppat hela huvudet i vatten haha...
Men såå otroligt kul och härligt var det! :D
 
Jag är väldigt taggad på träningen just nu! Här är några av mina mål:
- 50 st armhävningar i följd.
- Bli vigare.
- Få mer muskler i mage, ben, rumpa, rygg och armar.
- Klara av att springa/jogga tre varv i spåret (6 km)
- Känna mig riktigt stark!
- Kunna göra såhär:
Prominente Yogis: Stars grüßen die Sonne | Nina Dobrev, Stars | Shape.de
 
Det där var bara några av mina mål, men har fler. Tycker att mål är bland det viktigaste inom träningen, det kan vara små mål som att man ska känna sig pigg och glad. Eller om du precis börjat träna, så kan du ha som mål att börja med 1-2 gånger i veckan och när du känner att du klarar det en viss tid kan du öka. För att hålla motivationen uppe så är mål väldigt viktigt. När du först tänker skippa den där springturen, tänk på varför du gör det! T.ex om du vill kunna springa en speciell sträcka på en viss tid. Du kommer knappast närmare ditt mål genom att bara sitta hemma istället för att ge dig ut och kämpa för ditt mål. Varje träningspass är ett steg närmare ditt mål. Tänk på det så tror jag att det kan hålla din motivation uppe, så är det i alla fall för min del. :) 
 
Har du några mål inom träning och hälsa?
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback