Perfekt mugcake

Har blivit lite svag för det där med mugcakes, så enkelt och gott. Men däremot föredrar jag att ha mycket topping på för annars blir det lite tjatigt efter ett tag, tycker de första skedarna är underbara men sedan blir det lite tjatigt utan topping, ungefär som havregrynsgröt enligt mig. Men ni borde verkligen ge detta ett försök för det är verkligen gott, går ju att ha i lite honung eller liknande om man känner för det. 
Har Josefine att tacka för detta recept, ännu en gång! Men tog bort en del ingridienser, t.ex kaffe. 
Choklad och banan- mugcake:
 
♥3 msk fiberhavregryn
♥ 1 ägg
♥ 1 krm bakpulver
♥ 1 mosad banan
♥ 1-2 msk mjölk
♥ 1 msk kakao
 
Blanda ihop alla ingridienser väl i en skål och häll sedan över allt i stor mugg. Många brukar smörja muggen med t.ex kokosolja men jag hoppar över det för det funkar även utan. Micra på högsta värme i 2-4 minuter. Ta ut och vänd upp på en tallrik. 
 
Bärkvarg:
 
♥ Valfria bär
♥ Naturell kvarg
 
Tina bären så att de smälter liiite. Mosa ihop sedan till en sylt och tillsätt några klickar kvarg tills du får den konsistens och smak du önskar. Jag använde en mix av olika bär: jordgubbar, blåbär, hallon och björnbär. 
 

 

Kommentarer
Sofie säger:

svar: Självklart får du det. Kul att du också älskade kakan! kram :)

2014-05-01 | 11:15:01
Bloggadress: http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback