Dagens cardiopass

Efter att inte ha tränat något på 5 dagar (för att jag vart borta) så var jag verkligen sååå sugen på att ta ut mig till max, och man blir ju oftast helt slut efter ett cardiopass så det fick det bli idag! Inte ofta jag fokuserar på endast konditionen utan brukar oftast springa som uppvärmning eller liknande men nu blev det ett rent cardiopass.
 
 
Körde lite löpning först och det var helt ärligt typ det jobbigaste jag vart med om i träningsväg, herregud så slutkörd jag blev... Måste vara för att jag inte tränat på ett tag för mådde t.o.m dåligt :/ Men vilade några minuter när jag kom hem och sedan körde jag lite tabataintervaller. Tabataintervaller är att man kör en övning 20 s och vilar sedan 10 s och så upprepar man det några gånger. Så sjuuukt effektivt är det och man blir helt slut på bara några minuter, så ett tips om du vill träna ett kort pass som dessutom går utmärkt att göra utan redskap hemma bara. Hela passet (inkl. löpningen) tog ca. 45-50 minuter. 

Löpning: 4.21 km 
 
Tabataintervaller: 
Hela burpees 20 s, vila 10 s x6
Squat jumps 20 s, vila 10 s x6
Vandrande plankan 20 s, vila 10 s x6
Jumping lunges 20 s, vila 10 s x6
Squats m. twisthopp (gör en squat, hoppa åt sidan, hoppa tillbaks ner i en squat) 20 s, vila 10 s x6
Mountain climbers 20 s, vila 10 s x6
 
Bilden visar inte alls hur svettig jag var, för det var helt sjukt så svettig jag blev haha. 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback