Mugcake w cocos and strawberry

Gjorde denna sjukligt goda mugcaken direkt när jag kom hem från skolan, inte gjort en mugcake på hela sommaren så kände att det var på tiden nu hehe. Och exprimenterade lite själv och det blev himla lyckat faktiskt. Kommer säkert göra denna igen och går ju att byta ut mot andra bär/frukter och variera hur man vill :-)
 
♥½ dl havregryn
♥1 dl jordgubbar (ca. 5 st)
♥2 msk mandelmjöl
♥½ dl kokos
♥1 ägg
♥½ stor banan (ger bara sötman)
 
1. Tina jordgubbarna lite i micron om de är frusna. 2. Mosa jordgubbarna och bananen. 3. Blanda ihop alla ingredienser ordentligt i en mugg (ganska stor), om du vill kan du smörja in muggen med typ kokosolja/annan neutral olja, jag brukar dock strunta i det för det funkar lika bra utan. 4. In i micron ca. 2½- 3 minuter. 5. Ta ut och vänd upp och ner på en tallrik, det är VARMT som tusan så bränn er bara inte på första tuggan haha... (ja jag har gjort det ett antal gånger)
 
 
Funkar till frullen, mellanmål, som fika eller efterrätt osv. Till allt egentligen! 
 
Både gluten, mjölk o sockerfritt.
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback