Questbar- Cookies&Cream


Idag fick vi håltimma på engelskan så då gick jag och mina vänner iväg en sväng till ett köpcentrum, medans de andra beställde lite mat på MC så kilade jag in på life och köpte mig en Questbar som jag hört så himla mycket gott om på senaste tiden. Har verkligen velat testa en såå länge! Efter skolan drog jag direkt till gymmet för ett rygg&axlar-pass och smaskade i mig denna efteråt. Min recension och lite fakta om just questbars om ni bläddrar ner liiite. 
Men passet gick i alla fall rätt så bra faktiskt, men var första gången jag körde rygg på gymmet och hemma finns det inte många övningar som verkligen känns ordentligt i ryggen, så är otroligt svag i ryggen just nu hehe så det var nästan pinsamt. Men det ska jag absolut ändra på för en stark rygg är både snyggt och otroligt bra och roligt. Tog sedan bussen hem och när jag väl var hemma hade farmor gjort hemgjord pytt i panna med stekt ägg och röbetor, så otroligt gott verkligen. Så nu är jag mätt, glad och nyduschad! Har även hunnit att plugga lite innan jag satte mig här. 
 
Fakta om questbars: Questbars är den bästa och nyttigaste varianten av alla proteinbars jag hört talas om i alla fall. Helt glutenfri, innehåller inget tillsatt socker, mycket fibrer, väldigt proteinrikt (21 g protein för hela baren) och innehåller inte lika mycket ''skit'' som många andra proteinbars. Låter rätt så bra va, huh? Så den är helt perfekt efter ett träningspass eftersom den är så pass proteinrik. Men tyvärr är den väldigt dyr, på life kostade den hela 29 kronor men ja, man får ju vad man betalar får!
 
Min åsikt om denna bar: Helt amazing! Alltså seriöst. Blev riktigt glatt överraskad när jag tog första tuggan, för den såg inte så himla mumsig ut när jag öppnade förpackningen. Men oj oj så god, man kan inte riktigt fatta att den är nyttig faktiskt. Den har en fudgeliknande konsistens, vilket är helt perfekt för mig som älskar fudge-godis. Är även rätt så mättande enligt mig och den är rätt ''mäktig'' så även om den ser väldigt liten ut för så mycket pengar så är den mer än vad den ser ut. Vet att det är 3st för 65:- eller något sådant på life så nästa gång lär jag köpa lite fler så man tjänar lite mer på det. 
Ingredienser: Vassleproteinisolat, kaseinproteinisolat, isomalt- oligosackarider, vatten, mandel, kakaosmör, erytritol, kakaopulver, naturliga smakämnen, kokosolja, havssalt, solros lecitin, dextrin, bakpulver, stevia, sucralose.
 
Så absolut ett stort tips, hört att det finns andra smaker som inte är lika god dock men ska testa lite olika smaker och recensera här på bloggen!

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback